BLOGI

Ihmisen arvoista asiakaspalvelua

Kun valitset asiakaspalvelujärjestelmän, valitset myös kumppanin

Tämä tarina alkaa siitä, kun vanha puhelinjärjestelmä tai mobiilivaihderatkaisu on tullut tiensä päähän. Ajatuksissa on päivittää työkalut 2000-luvulle. Tarkoituksena on panostaa asiakaspalveluun, jotta erotuttaisiin positiivisesti markkinoilla.

Lähdetäänpä siis kartoittamaan palveluntarjoajia. Hyvä uutinen on se, että markkinoilta löytyy kyllä useita toimittajia, jotka mielellään tarjoavat ratkaisujaan. Seuraava steppi on nähdä ja kuulla hieman tarkemmin vaihtoehtoja sekä arvioida teknisiä ominaisuuksia, ja ennen kaikkea sitä ratkaisun hintaa.

 

Järjestelmien vertailu

Tässä vaiheessa homma lähtee jo tyypillisesti sivuraiteille. Aiemmin kantavana ajatuksena ollut kilpailuedun saavuttaminen asiakaspalveluun panostamalla alkaa jo hieman hämärtyä. Halpuus houkuttaa ja tulevaisuuden tarpeet unohdetaan. Erityisesti unohdetaan se meidän asiakas, jonka asiointia haluttiin parantaa ja helpottaa.

Mitäs jos otetaan se edullinen tarjous, sehän ainakin myyjän mukaan tarjoaisi ”melkein käytännössä” samat jutut kuin nuo hieman kalliimmatkin vaihtoehdot. Valitaan se edullinen vaihtoehto ja taputetaan itseämme selkään, koska nythän me säästimme firmalle rahaa. Minähän olen oikeastaan ansainnut palkankorotuksen, kun näin tarkemmin ajattelee!

Allekirjoitetaan sopimukset, ja hieman myöhemmin tämä onnekas valittu palveluntarjoaja asentaa tarvittavat laitteet ja ohjelmistot sekä heiluttaa iloisesti ovella näkemiin. Nyt me sitten ollaan tekemässä itseksemme meille hienoa uutta asiakaspalvelua näiden ennen kaikkea edullisten kamojen kanssa.

 

Entäs se parempi asiakaspalvelu?

Väitän, että tämä tarina on toistunut aika useasti. Jos mennään siitä mistä aita on matalin, ei saavuteta läheskään kaikkea mitä näistä projekteista on oikeasti saavutettavissa.

Parhaimmillaan uudistukset tuovat laadun kehitystä, toiminnan tehokkuuden kasvua, asiakastyytyväisyyden nousua sekä henkilöstön työtyytyväisyyden parantumista – siis näkyviä tuloksia. Näihin tuloksiin päästään valitsemalla kumppani, joka tuo teknisten ratkaisujen mukana myös osaamista parhaista käytännöistä.

 

Valitse kumppani, joka ihan oikeasti sparraa ja haluaa kehittää.

Valitse siis kumppani, jolla on kokemusta tällaisten projektien läpiviennistä. Valitse kumppani, joka ihan oikeasti haastaa, sparraa, auttaa ja haluaa aidosti kehittää asiakaspalveluympäristöänne. Tällä tavoin varmistut, että asiakaspalvelun kehitysprojektisi on menestys ja erotut positiivisesti kilpailijoistasi.

 

Tutustu Provadin tarjoamaan asiakaspalvelujärjestelmään:

ASIAKASPALVELUJÄRJESTELMÄ ICC

Avainsanat: Asiakaspalvelu-järjestelmä, Asiakaspalvelun kehittäminen, Blogi



Ota meihin rohkeasti yhteyttä, niin jutellaan.

Jouko Kujala

Jouko Kujala

jouko.kujala@provad.fi

Jouko Kujala on työskennellyt viimeiset 10 vuotta contact center -liiketoiminnan parissa. Joukon työtehtäviin on kuulunut myyntiä, tuotannon projektipäällikön tehtäviä sekä konsultointia asiakaspalvelun ja myynnin prosesseista. Hän on hiljattain löytänyt itselleen sopivan lajin: Joukoa potkitaan päähän nyt myös kickboxing-harrastuksen merkeissä.

Kategoriat

näytä kaikki

Lisää vinkkejä saat tilaamalla uusimmat blogit ja ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi!