BLOGI

Ihmisen arvoista asiakaspalvelua

Chat toi laatuaikaa puolison kanssa

Selasin jouluna alla netistä ideoita mieheni joululahjaan ja eksyin kansainvälisen lipunmyyjän nettisivuille. Hetken tarjontaa ihmeteltyäni löysin valikoimasta Italian jalkapalloliigan, La Ligan, lippuja. Koska mieheni on kannattanut aina Juventusta, päätin käydä uteliaisuuttani katsomassa tarjontaa tarkemmin.

Noh, tarjontaa löytyi yllin kyllin. Lippujen hinnat olivat hyvin vaihtelevia. Toiset ottelut oli hinnoiteltu pilviin, toisiin pääsisi hyvinkin kohtuuhintaan, muutamalla kympillä. Aloin pohtia, voisiko meillä olla mieheni kanssa keväällä mahdollisuus lähteä johonkin matsiin Italiaan ja samalla nauttia minilomasta ihan kahdestaan.

Kovin kauaa en ehtinyt asiaa ihmetellä, kun sivuston chatista kyseltiin, miten he voisivat auttaa minua. En tarttunut vielä tilaisuuteen saada palvelua, vaan jatkoin itsekseni eri lippukategorioiden ihmettelyä.

Sitten soi puhelin. Hmm, iPhonen mukaan puhelu tulee ehkä Italiasta. En vielä hoksannut soiton liittyvän nettiselailuuni. Mutta niin vain linjoilla oli paikallinen myyjä Milanosta. Hän tiedusteli ystävällisesti, haluaisinko ehkä tietää lisää Juventuksen lipuista ja niiden ostamisesta. No, kerro nyt kun tänne asti soitit.

Italiaano avarsi tietämystäni Juventuksen stadionin katsomoista ja lippujen hinnoittelusta. Häneltä löytyi vastaukset myös kauhisteluihini korkeille hinnoille. My dear, ei se ole ollenkaan kallis, hinta voisi olla vieläkin enemmän. No niinpä.

En vielä puhelun myötä tehnyt lippuvarausta, mutta palasin sivustolle useampaan otteeseen lähipäivien aikana. Ja lopulta ostin liput.

Lippukauppojen jälkeen kyseinen yritys on ollut minuun säännöllisesti yhteydessä, nyt ottelun ajankohdan lähestyessä hieman tiiviimmin. Enää ei ole puhelin soinut, mutta saan sähköpostiini tietoa lippujen toimitusaikataulusta, saapumisesta stadionille ja muuta ajankohtaista infoa.

Kokemukseni asiakkaana on tähän asti ollut loistava. Helppous ja vaivattomuus ovat minulla päällimmäisenä mielessä tästä kokemuksesta.

Vastaavanlaiselle toimintakulttuurille olisi tilaa meillä Suomessakin.

Lue myös, miten chat-palvelu auttaa asiakasta ostamaan verkossa.

Avainsanat: Asiakaskokemuksen parantaminen, chat



Ota meihin rohkeasti yhteyttä, niin jutellaan.

Elina Pennanen

Elina Pennanen

elina.pennanen@provad.fi

Elina on markkinoinnin, viestinnän ja tapahtumajärjestämisen kokenut tekijä ja toiminut ennen Provadia muun muassa jääkiekon parissa. Odotukset ylittäviä asiakaspalvelukokemuksia etsivän Elinan vapaa-ajan vietosta pitävät huolen kaksi pientä lasta, ehtiipä hän silloin tällöin itsekseen kuntosalillekin.

Kategoriat

näytä kaikki

Lisää vinkkejä saat tilaamalla uusimmat blogit ja ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi!