BLOGI

Ihmisen arvoista asiakaspalvelua

Chatilla lisää myyntiä ja tehokkaampaa palvelua

Olet varmaan miettinyt, miten saisit asiakaspalvelunne yhä kiinteämmäksi osaksi liiketoimintaa, tuottamaan euroja. Palveletteko jo chatissa? Entä oletteko kytkeneet siihen mukaan automaatiota, joka mahdollistaa ostavan asiakkaan palvelemisen 24/7?

Kollegani aikoi varata huoneen hotellista, johon oli joka tapauksessa menossa erääseen tilaisuuteen seuraavana päivänä. Hotellin varausjärjestelmä ei kuitenkaan antanut alkuillasta nettisivuilla pyörinyttä kollegaani varata huonetta. Järjestelmä ilmoitti, että samalle päivälle ei ollut yhtään huonetta saatavilla. Kollega oli laiska, kuten asiakas yleensä on, eikä jaksanut soittaa hotelliin kysyäkseen huonetta, joita tietenkin olisi ollut vapaana useampi. Niinpä hän päätti jäädä kotiin yöksi ja ajaa tilaisuuteen vasta seuraavana päivänä. Hotellilta jäi rahat saamatta.

Kollega oli laiska, kuten asiakas yleensä on, eikä jaksanut soittaa hotelliin kysyäkseen huonetta, joita tietenkin olisi ollut vapaana useampi.

Chat ei ratkaise kaikkia asiakaspalvelutilanteita, mutta tässä tapauksessa hotelli olisi hyvin todennäköisesti saanut myytyä yhden lisäyön, jos se olisi kyennyt palvelemaan asiakastaan hänen haluamanaan hetkenä ja valitsemassaan kanavassa. Näyttäisi siltä, että etenkin nuoremman sukupolven asiakkaiden yhteydenpito on siirtymässä yhä enemmissä määrin juuri chattiin.

Ajattele, millaista lisämyyntiä voisit saada, kun kykenisit reaaliajassa tarjoamaan nettisivuilla palveluita ja tuotteita selailevalle asiakkaalle lisätietoa ja kenties vauhdittamaan ostopäätöstä. Jos et ole läsnä siellä, missä asiakas on, hän siirtyy sinne mistä kaipaamansa tiedon löytää. Todennäköisesti kilpailijallesi.

Jo yksinkertaisellakin chat-ratkaisulla asiakasta voidaan ohjata käsi kädessä vaikka kassalle asti.

Katso myös 15 minuutin webinaarimme chatin helposta ja nopeasta käyttöönotosta.
Näet sen antamalla meille hieman yhteystietojasi.

Webinaaritallenteet


Chat-ratkaisut ovat kustannustehokkaita laittaa pystyyn ja ennen kaikkea ne auttavat myymään lisää. Jo yksinkertaisellakin chat-ratkaisulla asiakasta voidaan ohjata käsi kädessä vaikka kassalle asti. Säästöjäkin chatilla saa aikaan. Se nimittäin mahdollistaa useamman asiakkaan palvelemisen samaan aikaan. Ja jos olet valmis älykkäämpään chat-palveluun, joka sekin on hyvin yksinkertainen ja nopea toteuttaa, on hyötyjäkin odotettavissa entistä enemmän.

Kun chattiin lisätään älyä, pystytään sillä tarjoamaan palvelua jo kellon ympäri. Älykäs botti hoitaa vastaukset asiakkaalle juuri silloin, kun asiakas tietoa kaipaa.

Lotta Dialog auttaa asiakasta löytämään etsimäänsä tietoa.

Kun chattiin lisätään älyä, pystytään sillä tarjoamaan palvelua jo kellon ympäri. Älykäs botti hoitaa vastaukset asiakkaalle juuri silloin, kun asiakas tietoa kaipaa.

Jos innostut panostamaan asiakaspalveluusi vieläkin enemmän, kytke chat koko asiakaspalvelun resursseihin. Tämä tarkoittaa, että chatiin voi automaattisesti ohjata lisää asiakaspalvelijoita kun siellä on ruuhkaa – ja toisaalta asiakaspalvelijoiden ei tarvitse päivystää chatia kun siellä ei ole asiakkaita. He voivat keskittyä muihin töihin.

Anna asiakkaillesi palvelua silloin, kun he sitä tarvitsevat ja siellä, missä he haluavat. Se näkyy varmasti myös viivan alla.

 

Jos haluat lukea lisää ajatusiamme asiakaspalvelun kehittämisestä, käy tilaamassa uusimmat blogimme sähköpostiisi.

Tai käy lukemassa lisää robotiikan ja koneoppimisen hyödyistä asiakaspalvelussa:

ROBOTIIKKA JA KONEOPPIMINEN ASIAKASPALVELUSSA

 

Avainsanat: chat, Asiakaspalvelun johtaminen ja kehittäminen, asiakaspalvelun automatisointi, chatbot



Ota meihin rohkeasti yhteyttä, niin jutellaan.

Elina Pennanen

Elina Pennanen

elina.pennanen@provad.fi

Elina on markkinoinnin, viestinnän ja tapahtumajärjestämisen kokenut tekijä ja toiminut ennen Provadia muun muassa jääkiekon parissa. Odotukset ylittäviä asiakaspalvelukokemuksia etsivän Elinan vapaa-ajan vietosta pitävät huolen kaksi pientä lasta, ehtiipä hän silloin tällöin itsekseen kuntosalillekin.

Kategoriat

näytä kaikki

Lisää vinkkejä saat tilaamalla uusimmat blogit ja ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi!