BLOGI

Ihmisen arvoista asiakaspalvelua

Etsitkö tapoja parantaa organisaatiosi asiakaskokemusta?

Asiakaskokemuksen parantaminen kannattaa aloittaa sieltä, missä asiakaskokemus muodostuu eli asiakasrajapinnasta. Asiakaspalvelu, myynti ja muu asiakasviestintä kattavat valtaosan asiakaskohtaamisista. Siksi niistä syntyvillä asiakaskokemuksilla on ratkaiseva merkitys liiketoiminnallesi.

Asiakasrajapinnan toiminta vaikuttaa suoraan yrityksen taloudelliseen onnistumiseen. Esimerkiksi parantanut asiakaspysyvyys nostaa kannattavuutta. 

Siksi asiakaskokemusta kannattaa johtaa systemaattisesti. Asiakaskokemuksen johtamisen tavoitteena on parantaa asiakastyytyväisyyttä ja asiakasuskollisuutta sekä lisätä lisäostojen ja suosittelujen määrää. Näiden kautta yritys saa kasvua liiketoiminnalleen sekä kannattavampia asiakkuuksia.

 LATAA OPAS Saumattoman palveluketjun rakentaminen

Miten luot asiakkaillesi saumattoman asiakaskokemuksen?

Erinomainen asiakaskokemus on tavoiteltu kilpailutekijä. Kilpailun koventumisen ja asiakkaiden kasvaneiden odotusten myötä liiketoiminnan johtamisessa täytyy ottaa huomioon täysin uusia asioita.

Asiakaskokemuksen johtaminen on kokonaisuuden hallintaa. Yrityksen tulisi näyttäytyä asiakkaalle yhtenä saumattomana kokonaisuutena. Asiakaspalvelussa tämä edellyttää erityisesti katkeamattoman palveluketjun luomista eri kanavien välille.

Yrityksen tulee olla tavoitettavissa asiakkaan valitsemassa kanavassa ja asiakkaan valitsemana aikana. Asiakaspalvelussa tämä edellyttää katkeamattoman palveluketjun luomista eri kanavien välille.

Saumattoman palveluketjun rakentamisessa apuun tulevat asiakaskokemuksen mittaaminen siten, että tuloksia voidaan aidosti myös hyödyntää arjessa. Lisäksi jopa 85 prosenttia asiakaspalvelun töistä saattaa olla automatisoitavissa. Nämä ovat usein niitä töitä, jotka ovat ihmiselle hyvin rutiininomaisia, mutta vievät valtaosan ajasta.

Miten tämä toteutetaan ja mitä kaikkea tulee ottaa huomioon? Varaa meiltä maksuton konsultaatio, katsotaan yhdessä miten voimme nostaa asiakaskokemuksenne uudelle tasolle tuoden samalla merkittäviä säästöjä.

TILAA MAKSUTON KONSULTAATIO

Avainsanat: LOTTA TUKIÄLY, asiakaskokemuksen mittaaminen, Asiakaspalvelun johtaminen ja kehittäminen, Robotiikka ja koneoppiminen asiakaspalvelussa



Ota meihin rohkeasti yhteyttä, niin jutellaan.

Kategoriat

näytä kaikki

Lisää vinkkejä saat tilaamalla uusimmat blogit ja ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi!