BLOGI

Ihmisen arvoista asiakaspalvelua

Haluaisiko asiakkaasi palvelun ovelta vai luukulta?

Tyydytäänkö teillä asiakaspalvelussa samaan kuin kilpailijalla?

Männä viikolla kollegani postasi LinkedIniin kuvan yrityksellemme tehdyistä kahdesta eri mobiilipalveluiden tarjousesittelyistä. Eihän siinä muuten mitään, mutta näiden tarjousten sisällöt olivat sanasta sanaan yksi yhteen. Mainittakoon nyt vielä, että kyllä ne hinnat ja muutkin palvelut täysin identtisiä olivat. Muutama sata likeä ja kymmeniä kommentteja myöhemmin mietin mielessäni, että tähän on tultu. Ei kilpailua, vaan duopolistinen nollasummapeli, jossa asiakkaalle jää käteen vain paha mieli.

Yrityksille riittää, että seurataan kaverin tekemisiä ja asiakas ja asiakaspalvelija unohtuvat.

Asiakaspalvelun saralla meillä Suomessa on sama vaiva. Yrityksille riittää, että seurataan kaverin tekemisiä ja asiakas ja asiakaspalvelija unohtuvat. Saan viikoittain kuulla yrityksiltä, ettei heidän kilpailijoidensa asiakaspalvelu ole yhtään paremmassa kunnossa. Ja ollaanhan me juuri julkaistu mobiiliäppi, chatbotti tai digi-itsepalveluportaali. Niinpä, mutta ovatko he koskaan ottaneet laskinta käteen ja laskeneet, kuinka monta yhteydenottoa asiakaspalveluunne tulee suhteessa sinne itsepalveluportaaliin? Ja mistä syystä?

99 kertaa sadasta sitä uutta ja hienoa digihärpäkettä ei ole yhdistetty asiakaspalvelijoiden asiakaspalveluratkaisuun

Asiakaspalveluun tulevat yhteydenotot usein tulevat a) joko siitä, että itsepalveluportaalissa ei pystynyt asiaa ratkaisemaan tai b) asiakkaalla on painava huoli tai murhe koskien yrityksen hänelle tarjoamiaan palveluita ja hän haluaisi vain nopeasti ja helposti ratkaista asian.

 

SAUMATTOMAN PALVELUKETJUN RAKENTAMINEN ASIAKASPALVELUSSA

 

Ongelma on siinä, että kun asiakas tarvitsee palvelua, hän ottaa yhteyttä asiakaspalveluun ja 99 kertaa sadasta sitä uutta ja hienoa digihärpäkettä ei ole yhdistetty asiakaspalvelijoiden asiakaspalveluratkaisuun (contact centeriin). Ai miksikö? ”No tota kun se meidän asiakaspalveluratkaisu ei taivu siihen.” Jos se ei taivu, niin vaihtakaa se.

Vai saatteko vain laskun ”palvelusta”?

Onko siis asiakaspalvelullanne up-to-date -ratkaisut, joilla kilpailijaanne parempaa palvelua pystyy tuottamaan? Onko teillä kenties käytössä globaali tai kotimainen webbiselaimella toimiva out-of-the-box -valmissovellus? Millaiset raportit muuten saat asiakaspalvelusi toiminnasta ja asiakkaidesi tyytyväisyydestä?

Vai saatteko vain laskun ”palvelusta”?

Hyvää kevään odotusta!

Haluatko lukea lisää blogejamme? Tilaa viikoittainen blogikooste. Käy myös tutustumassa asiakaspalveluratkaisuumme.

LATAA OPAS ASIAKASPALVELUJÄRJESTELMÄSTÄ

Avainsanat: asiakaspalvelujärjestelmä, asiakaskokemuksen mittaaminen, contact center



Ota meihin rohkeasti yhteyttä, niin jutellaan.

Tomi Korpaeus

Tomi Korpaeus

tomi.korpaeus@provad.fi

Tomi Korpaeus on auttanut yrityksiä parantamaan asiakaskokemusta jo ennen kuin koko sanaa tunnettiinkaan. Hän on vaikuttanut contact center -alalla vuodesta 1998. Tuona aikana Tomi on johtanut ja kehittänyt liiketoimintaa sekä toiminut asiantuntijana asiakaspalvelun kehityshankkeissa.

Kategoriat

näytä kaikki

Lisää vinkkejä saat tilaamalla uusimmat blogit ja ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi!