BLOGI

Ihmisen arvoista asiakaspalvelua

Jono ei bisnestä paranna, hyvä palvelu parantaa

Monilla yrityksillä tuntuu olevan varaa roikottaa asiakkaitaan luurin päässä jopa kymmeniä minuutteja. Samalla somessa kehutaan hyvää Twitter-, Facebook- tai chat-palvelua. Miten tämä voi olla mahdollista?

Asiakaspalvelukanavat ovat siiloissa. Asiakaskontaktit elävät omaa elämäänsä erillisissä jonoissaan.

Hyvän asiakaskokemuksen saavuttaminen vaatii hyvää, nopeaa ja tasalaatuista asiakaspalvelua kaikissa kanavissa. Silloin asiakas voi itse valita kanavan ja ajan saada palvelua.

Tämä ei toteudu, jos asiakas on opetettu välttämään asiakaspalvelun kontaktoimista viimeiseen asti. Ja monet yritykset opettavat, koska se on kustannustehokasta. Sen sijaan asiakkaan tulisi etsiä vastaus itse. Kustannuksia tämä laskeekin, eihän palvelun ulkoistaminen asiakkaalle maksa yritykselle mitään. Entä onko se kannattavaa, eli hyvää bisnestä?

 

Johda kokonaisuutta

Kun kaikkia asiakaspalvelukanavia johdetaan yhtenä kokonaisuutena, se on aidosti kustannustehokasta.

Työt jakautuvat tasaisemmin. Resurssit ovat optimaalisessa käytössä. Kaikki asiakaspalvelijat saavat osaamistaan vastaavaa työtä. Asiakastyytyväisyys paranee, palvelutasot paranevat. Palvelujonot sulavat. Asiakkaat saavat palvelua heti.

Hyvä palvelu on hyvää bisnestä. Sen ansiosta asiakas ostaa uudelleenkin ja todennäköisesti myös suosittelee palvelua kavereilleen. Toisin sanoen yritys parantaa asiakaspysyvyyttään, kasvattaa myyntiään ja saa samalla kustannustehokasta markkinointia.

Asiakaspalvelun automatisoinnissa ja monikanavaisuudessa piilee suuria mahdollisuuksia. Jonot purkautuvat, asiakkaat hymyilevät ja bisnes paranee. Se on aidosti kustannustehokasta.

LATAA OPAS Näin sulatat asiakaspalvelusi jonot

 Lue myös viisi syytä, miksi Provadin asiakaspalvelujärjestelmä ICC parantaa asiakaspalveluasi.

Avainsanat: Asiakaskokemuksen parantaminen, Asiakaspalvelun kehittäminen, Blogi, monikanavainen asiakaspalvelu, asiakaspalvelujärjestelmä, asiakaspalvelun automatisointi


Tomi Korpaeus

Tomi Korpaeus

tomi.korpaeus@provad.fi

Tomi Korpaeus on auttanut yrityksiä parantamaan asiakaskokemusta jo ennen kuin koko sanaa tunnettiinkaan. Hän on vaikuttanut contact center -alalla vuodesta 1998. Tuona aikana Tomi on johtanut ja kehittänyt liiketoimintaa sekä toiminut asiantuntijana asiakaspalvelun kehityshankkeissa.

Kategoriat

näytä kaikki