BLOGI

Ihmisen arvoista asiakaspalvelua

Jono – tuo liiketoimintaasi nakertava jyrsijä.

Ennen vanhaan menestyvän kaupan merkki oli sen oven ulkopuolella mutkitteleva jono. Ajateltiin, että mitä pidempi se jono on, sitä kovempi kysyntä ja parempi bisnes: tavaranhan on pakko olla hyvää kun sitä noin himoitaan!

Rajallisen tarjonnan maailmassa asia saattoi näin ollakin. Tämän päivän digitalisoituneessa, lähes rajattoman tarjonnan kontekstissa asetelma on juuri päinvastainen. Jokainen asiakas, joka joutuu jonottomaan saadakseen palvelua, on suurella todennäköisyydellä menetetty asiakas – ja parhaimmillaankin hidastunutta kassavirtaa.

Ja edellä mainittu kuvaa ainoastaan todennäköisiä välittömiä bisnesvaikutuksia. Kun tähän lisätään yrityksen maineeseen ja brändiin – siis tulevaisuuden tuotto-odotuksiin liittyvät tekijät – puhutaan sellaisista kriittisistä bisnesmuuttujista että parkkiintuneinkaan jäärä ei voi kuin todeta: asiakaspalvelun merkitys liiketoiminnalle on valtava. Asiakaspalvelu on liiketoiminnan ytimessä ja sen pitäisi olla jokaisen johtoryhmän agendalla top-prioriteettina!

Hyvä uutinen asiakaspalvelun pullonkaulojen kanssa tulee tässä: teknologia auttaa. Automaatio, analytiikka, monikanavaisuus, some, chat… mahdollisuuksia kyllä on kunhan niihin tartutaan.

Ehdotan, että teidänkin firmassa pistetään fokus entistä tiukemmin siihen, mikä on liiketoiminnan kannalta tärkeintä. Siis asiakkaaseen.

Nyt on erinomainen momentum vetää kaulaa kilpailijoihin ja hankkia pysyvä kilpailuetu.

 

Sulata asiakasjonot, aloita netistä 

Aloita jyrsijöiden häätäminen vaikkapa netistä. Jos nettisivuillasi on joka päivä kyselyitä ja tarjouspyyntöjä asiakkailta, Provadin Intelligent Web Channels on oikea ratkaisu, just sulle.

LATAA IWC-ESITE TÄSTÄ

Avainsanat: Asiakaspalvelun kehittäminen, Blogi, myynti, digitaalinen asiakaspalvelu



Ota meihin rohkeasti yhteyttä, niin jutellaan.

Tomi Korpaeus

Tomi Korpaeus

tomi.korpaeus@provad.fi

Tomi Korpaeus on auttanut yrityksiä parantamaan asiakaskokemusta jo ennen kuin koko sanaa tunnettiinkaan. Hän on vaikuttanut contact center -alalla vuodesta 1998. Tuona aikana Tomi on johtanut ja kehittänyt liiketoimintaa sekä toiminut asiantuntijana asiakaspalvelun kehityshankkeissa.

Kategoriat

näytä kaikki

Lisää vinkkejä saat tilaamalla uusimmat blogit ja ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi!