BLOGI

Ihmisen arvoista asiakaspalvelua

Koollako muka väliä?

Vaimoni touhusi täydellä höyryllä tyttäremme kastajaisia. Kiitos hänelle oma-aloitteisuudestaan ja siitä että vältyin suuremmilta nakeilta. Tyypilliseen tapaani kurtistin kuitenkin heti otsaani, kun rouva soitti hetkeä ennen duunista lähtöäni ja kysyi, voisinko käydä ostamassa jotain jonkin valmistukseen jostain.

Suunnilleen noin hyvin kuuntelin ja asian ymmärsin. Luistelin tilanteesta pyytämällä tekstiviestillä tarkat tiedot, mitä, mistä ja vielä mitä tarkoitusta varten.

Perkkaalta Kulosaareen suorin reitti ei mene Fredan kautta. Siitä se kurttu otsaani tuli. Ajatus ruuhka-aikaan keskustaan menemisestä, Fredalta parkkipaikan löytämisestä jne. ei ollut parasta mitä minulle on ehdotettu, mutta no joo, menen.

Pieni Paperikauppa oli kohteeni. Sieltä piti hankkia eri värisiä kartonkilappuja, joista (luojankiitos) vaimoni aikoi tehdä kirjaimia, joista sitten muodostettaisiin tyttäremme nimi juhlapaikkaan jonnekin. Tyypilliset negatiivisen ajattelun kautta tulevat kysymykset tulivat taas yksi kerrallaan mieleeni. Siis missä kohtaa Fredaa? Kummalla puolella? Ööö, mikä sen kaupan nimi oli? Paljonks pitää olla? Minkä värisii? Täh? Mitä ne maksaa? Mitä? Aijjaa.

Sakkopaikka löytyi tuon Pienen Paperikaupan edestä heti. Kävelin pää savuten sisään ja mietin kuinka rupean purkamaan vyyhtiä ja toteuttamaan jotenkin raskaalta tuntuvaa tehtävää. Näin kassatiskin ja kävelin sitä kohti muotoillen samalla lauseita mielessäni.

Tota, vaimoni on ehkä soittanut teille jostain värillisistä lapuista kirjaimia varten… Anteeksi, mistä löydän värikkäitä lappuja? Mikä soveltuu parhaiten…?

Sitten tapahtui! Tullessani kassaa kohti näin kassakoneen näytössä sukunimeni ja summan. WTF? Sukunimeni ja summan? Iloinen ja hymyilevä myyjä totesi jotenkin näin että ”Moi, olet tulossa näitä hakemaan. Kas tässä ole hyvä, terveisiä vaimolle ja hauskoja juhlia!”

En tiedä, mistä kassakone oli hankittu, miltä planeetalta hymyilevä ja kohtelias myyjä oli, mistä hän minut tunnisti ja mitä hänen ojentamassaan paperikassissa oli. Eikä tarvinnutkaan. Mikään edellä mainituista asioista ei kuulunut minulle. Siis ei ollenkaan.

Hämmästyin, maksoin,  ja poistuin. Olin todella iloinen kokemastani ja jopa innoissani siitä, että joku aina välillä edes onnistuu tuottamaan upean asiointikokemuksen. Lisää tällaisia kauppoja ja yrityksiä.

Ainiin, miten niin koollako muka väliä? Tuntuu olevan, sillä tämä pieni erikoisliike jossa en ollut koskaan aiemmin käynyt, pystyi järjestämään minulle asiointikokemuksen, josta suuret ei edes osaa haaveilla. Yksikään Stocka, Cittari tai Prisma ei moiseen kykene. Ei edes huimista kanta-asiakasohjelmistaan huolimatta. Go erikoisliikkeet ja pikkukaupat, go go go!

P.S. Kiitos vielä ennakoivasta ja ripeästä toiminnasta – nopean asioinnin ansiosta lappuliisat jäivät nuolemaan näppejään.

Avainsanat: asiakaskokemus, asiakaspalvelu



Ota meihin rohkeasti yhteyttä, niin jutellaan.

Jussi Mankki

Jussi Mankki

jussi.mankki@provad.fi

Jussi on kriittisesti asioihin suhtautuva detaljeihin takertuja, joka ei siedä keskinkertaisuutta asiakaspalvelussa. Eikä oikein missään.

Kategoriat

näytä kaikki

Lisää vinkkejä saat tilaamalla uusimmat blogit ja ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi!