BLOGI

Ihmisen arvoista asiakaspalvelua

Luuri.

Harrastetaanko teidän yrityksessä telemarkkinointia? Jos harrastetaan, niin anna itsellesi muutama minuutti aikaa ja lue bloggaukseni. Luotan ja uskon, ettet tule katumaan päätöstäsi.

Puhelin on kätevä vehje. Yrityksen käytössä se voi olla voimakas kasvun kiihdyttäjä tai vaihtoehtoisesti erilaisiin tehottomiin rutiineihin dedikoitu kuluerä. Manageeraus, asenne ja teknologia ratkaisevat, kummasta tapauksesta teidän yrityksessänne on kysymys.

Puhelimella voi tietysti myydä. Saisiko olla, paljonko laitetaan ja niin edelleen.
Puhelimella voi myös markkinoida – luoda kysyntää ja pehmittää maaperää myynnin tehoiskulle. Puhelimella voi myös hoitaa asiakkuutta ja palvella.

Toisin sanoen puhelin voi olla yrityksen kaiken kaupallisen toiminnan tärkein väline.

Paino sanalla VOI.

Oma käsitykseni asiasta ei ehkä ole tieteellisesti validi, mutta se perustuu kuitenkin useisiin kymmeniin caseihin ja itse nähtyihin ja koettuihin tilanteisiin: puhelinmyynnin ja – markkinoinnin tehoa voidaan oikeilla teknologisilla ratkaisuilla parantaa jopa 50 % - ja joskus enemmänkin!

Kysymys ei ole rakettitieteestä vaan kolmen tekijän suvereenista haltuunotosta. Ensiksi: soittolistojen hallinta. Toiseksi: soittoteho. Ja kolmanneksi: scripti eli puhelun sisällön rakenne. Kun nämä asiat ovat kunnossa, myyntityön tehokkuudessa tapahtuu reipas tason nosto.

Soittolistojen automatisointi sekä niiden sisältämän information jatkuva ajantasaisuus paitsi helpottaa puhelinmyyjien työtä, tuottaa myös todistetusti selkeästi parempia tuloksia. Tämän ymmärtää jo tavallisella maalaisjärjelläkin: kun liidin tiedot ovat relevantit ja oikeat, on myyjällä paljon suuremmat mahdollisuudet vetää oikeasta narusta ja saada kauppa kotiin.

Kun haluat maksimoida myyjien soittamien puheluiden määrän, kannattaa ottaa teknologia avuksi. Näin myyjien aika ei kulu sen odotteluun, vastaako toisessa päässä potentiaalinen ostaja vai ”tavoittelemanne henkilön vastaaja.” Tehot kasvaa, tulos paranee.

Myyntipuheen rakenteesta on olemassa jos jonkinlaisia teorioita – en puutu niihin tässä. Tyydyn vain toteamaan, että mikäli puhelinmyyjän käytössä on jokaisen puhelun yhteydessä selkeä, räätälöity käsikirjoitus, kasvaa kaupan todennäköisyys jälleen tuntuvasti.

Toisin kuin perinteisesti on totuttu ajattelemaan, ei puhelinmyynnin kommunikaatioratkaisuiden pidä olla raskaita ja kalliita. Se on meillä Provadissa koko toiminnan lähtökohta.

Jos haluat tehdä luurista yrityksellesi väkevän kilpailuedun, soita meille. Emme tyrkytä emmekä pakkomyy Sinulle mitään - juodaan rauhassa kahvit, speksataan homma ja katsotaan, millä keinoilla tehdään teille enemmän rahaa.

Niin - millaista summaa olit ajatellut?

Kirjoittaja: Tomi Korpaeus

Avainsanat: Blogi, Myynnin kasvattaminen



Ota meihin rohkeasti yhteyttä, niin jutellaan.

Tomi Korpaeus

Tomi Korpaeus

tomi.korpaeus@provad.fi

Tomi Korpaeus on auttanut yrityksiä parantamaan asiakaskokemusta jo ennen kuin koko sanaa tunnettiinkaan. Hän on vaikuttanut contact center -alalla vuodesta 1998. Tuona aikana Tomi on johtanut ja kehittänyt liiketoimintaa sekä toiminut asiantuntijana asiakaspalvelun kehityshankkeissa.

Kategoriat

näytä kaikki

Lisää vinkkejä saat tilaamalla uusimmat blogit ja ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi!