BLOGI

Ihmisen arvoista asiakaspalvelua

Me provadilaiset työssä: Ari pitää huolen asiakaspalvelijoiden puhealustan toteutuksesta ja ylläpidosta

Tutustumme me provadilaiset työssä -blogisarjassa tarkemmin provadilaisten työnkuvaan. Tänään Ari Lehtinen kertoo työnkuvastaan asiakaspalvelijoiden puhealustan suunnittelijana ja ylläpitäjänä.

1. Kerrotko alkuun kuka olet ja mitä teet Provadilla?

Olen Ari Lehtinen ja työhöni kuuluu meidän asiakkaiden asiakaspalvelijoiden puhealustan rakentaminen ja ylläpito, sekä siihen liittyvät puheliittymät, ohjelmointi ja agentit, mitä kaikkea siihen puheeseen liittyykään. Eli minä luon ensin alustan, jonka päälle meidän koodarit rakentavat Provadin asiakaspalvelujärjestelmä ICC:n.

2. Millaisilla työkaluilla puhealusta luodaan?

Meillä on käytössä työkalut Avaylta, joka on IP-puhejärjestelmiin erikoistunut laite- ja ohjelmistovalmistaja. Ennen vanhaan ostettiin Avayalta rauta (puhutaan siis sellaisista laatikoista, jotka asennetaan serverikaappeihin), mutta nykyään ne saadaan virtualisoitua kaikki. Ensin asennetaan omat asennustiedostot ja sen jälkeen alustetaan eri puhepalvelut toimimaan keskenään. Tämä tarkoittaa sitä, että ns. fyysisesti ei mennä myöskään asiakkaan luo tekemään asennusta. Niin maailma muuttuu siinäkin mielessä.

3. Millainen on sinun tavallinen työpäivä?

No esimerkiksi, kun meille on tullut uusi asiakas, niin minun työtehtäviin kuuluu puhealustan, lisenssialustan,
VoIP-GW:n, puheen ohjauksen ja asiakkaan ohjelmointisuunnitelman toteutus ja ylläpitoa yhtä lailla. Aikaisemmin hoidin myös puheeseen liittyvät vikailmoitukset, jotka nykyisin hoitaa service desk.

Pääsääntöisesti jos tulee jotain isompaa ongelmaa, niin sitten olen suoraan Avayaan yhteydessä ja keskustelen heidän kanssaan, jotta saadaan asiat ratkaistua. Oikeastaan kaikki puheeseen liittyvä on ollut minun vastuulla alusta asti, eli silloin 14 vuotta sitten kun toiminta aloitettiin

4. Millaisena näet sinun työn aseman Provadilla tulevaisuudessa?

Se on ollut juuri siinä mielessä mukavaa, että laitteet kehittyvät koko ajan ja menevät eteenpäin. Nythän me olemme luoneet uudenlaista puhealustaa, joten sen kehittäminen tulee olemaan mielenkiintoista.

5. Mikä on kivointa työssäsi?

Sanoisin, että uuden oppiminen ja onnistumiset. Jos on mikä tahansa ongelma, jonka parissa pähkäilee ja saa ratkaistua, se on hienoa. Ja totta kai työympäristö ja työkaverit on sellainen mistä kovasti tykkään.

LUE LISÄÄ ASIAKASPALVELUJÄRJESTELMÄSTÄ

Tutustu provadilaisiin täältä. Haluaisitko liittyä meidän provadilaisten joukkoon? Katso avoimet tehtävämme.

Seuraa meitä somessa: LinkedInFacebookInstagram ja Twitter

Avainsanat: Me provadilaiset, Rekrytointi, Provad, icc, asiakaspalvelujärjestelmä



Ota meihin rohkeasti yhteyttä, niin jutellaan.

Veera Pelkonen

Veera Pelkonen

veera.pelkonen@provad.fi

Markkinoinnin ja viestinnän parissa työskentelevä Veera on kasvatustieteiden maisteriopintojen loppusuoralla ja innokas uuden oppija. Tapahtumien järjestäminen ja monipuoliset työtehtävät pitävät Veeran kiireisenä. Vapaa-aika kuluu pitkälti erilaisen urheilun merkeissä sekä ystävien kanssa esimerkiksi brunsseilla ja livemusiikin äärellä.

Kategoriat

näytä kaikki

Lisää vinkkejä saat tilaamalla uusimmat blogit ja ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi!