BLOGI

Ihmisen arvoista asiakaspalvelua

Me provadilaiset työssä: Myyntitiimiin kuuluva Jouko kertoo millaista on myyjän työ Provadilla

Tutustumme me provadilaiset työssä -blogisarjassa tarkemmin provadilaisten työnkuvaan. Tänään kuullaan myyntitiimiin kuuluvan Jouko Kujalan mietteitä.

1. Kerrotko alkuun kuka olet ja mitä teet Provadilla?

Olen Jouko Kujala ja työskentelen Provadilla myynnin parissa. Olen ollut Provadilla elokuussa neljä vuotta.

2. Mitä myynti käytännössä Provadilla tarkoittaa?

Pääasiallinen tavoite on saada Provadille uusia asiakkaita ja pitää tietysti olemassa olevat asiakkaat tyytyväisenä. Myynti Provadilla on pitkäjänteistä ja aika konsultatiivista. Sekin on muuttunut jonkin verran tässä neljän vuoden aikana siinä mielessä, että asiakaspalvelun arvostus on selkeästi nostanut päätään esimerkiksi siitä kun mä olen aloittanut myyjänä Provadilla.

Alkuaikoina piti huomattavasti enemmän todistella asiakaspalvelun tärkeyttä. Tänä päivänä asia on onneksi muuttunut niin, että yritykset ymmärtävät asiakaspalvelun tärkeyden ja haluavat panostaa siihen. Huomio on viime aikoina kiinnittynyt paljon myös siihen, miten asiakaspalvelu ja asiakaspalvelun työkalut sekä toimintatavat tulevat muuttumaan ajan myötä.

Provad on saavuttanut markkinoilla jo mieleenpainuvan yrityskuvan, joka helpottaa myyntiprosessia. Provad on brändinä tällä alalla monelle tuttu, ja esimerkiksi meidän olemassa olevien asiakkaiden referenssivideot ja suositukset auttavat uusia asiakkaita löytämään ja valitsemaan Provadin.

3. Millainen on sun tavallinen työpäivä?

Ei mulla onneksi varmaan kahta samanlaista työpäivää koskaan ole, mikä tekee tästä työstä tosi kivaa. Paljon touhuilen uusien asiakkaiden sekä olemassa olevien asiakkaiden kanssa varmistamalla, että heillä on kaikki hyvin. Olen paljon tekemisissä talon eri tiimien, kuten palvelupäälliköiden ja koodariporukan kanssa. 

5. Millaisena näät myynnin aseman Provadilla tulevaisuudessa?

Myynti on tietysti liiketoiminnan perusedellytys, joten en näe sen aseman ainakaan heikkenevän Provadilla. Naurua* Teknologian myllerryksessä myös myynti on muuttunut viimeisen kymmenen vuoden sisällä paljon ja varmasti tulee muuttumaan myös tulevaisuudessa. Se tekee myyjän työstä haastavaa, mutta mielenkiintoista.

Myynti on kuitenkin loppupeleissä jokaisen yrityksen elinehto, joten on tärkeää tuoda asiakkaalle lisäarvoa läpi myyntiprosessin ja pitää huolta asiakastyytyväisyydestä.

6. Mikä on kivointa sun työssä?

Ehkä kivointa on sellainen jatkuva haaste. Kun uusi asiakas saadaan käyttöönottovaiheeseen, niin aletaan työstämään seuraavaa asiakasta. Koskaan ei siis ehdi tulla tylsää! Mä en oikein viihdy kahdeksasta neljään pulpetin ääressä, joten erilaiset asiakaskäynnit, useat projekteihin liittyvät eri toimijat ja päivien monipuolisuus pitävät työni mielenkiintoisena.

Tutustu provadilaisiin täältä. Haluaisitko liittyä meidän provadilaisten joukkoon? Katso avoimet tehtävämme.

Seuraa meitä somessa: LinkedInFacebookInstagram ja Twitter

Avainsanat: Me provadilaiset, Rekrytointi, myynti, Provad, asiakaskohtaaminen



Ota meihin rohkeasti yhteyttä, niin jutellaan.

Veera Pelkonen

Veera Pelkonen

veera.pelkonen@provad.fi

Markkinoinnin ja viestinnän parissa työskentelevä Veera on kasvatustieteiden maisteriopintojen loppusuoralla ja innokas uuden oppija. Tapahtumien järjestäminen ja monipuoliset työtehtävät pitävät Veeran kiireisenä. Vapaa-aika kuluu pitkälti erilaisen urheilun merkeissä sekä ystävien kanssa esimerkiksi brunsseilla ja livemusiikin äärellä.

Kategoriat

näytä kaikki

Lisää vinkkejä saat tilaamalla uusimmat blogit ja ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi!