BLOGI

Ihmisen arvoista asiakaspalvelua

Mikä on tärkeintä asiakaskokemuksen mittaamisessa?


Mittaaminen on ydin koko asiakaskokemuksen kehittämiselle. Jotta voidaan tietää mitä asiakas tuntee, täytyy kokemusta mitata ja kysyä asiakkaalta.


Asiakaskokemusta täytyy mitata niissä kohtaamisissa, joissa asiakas on vuorovaikutuksessa yrityksen kanssa, koska siellä asiakaskokemus syntyy. Vain jatkuva mittaus mahdollistaa kohtaamispisteiden kehittämisen.

Lisäksi on tärkeää mitata asiakakokemusta kokonaisuutena, palvelupolkujen tai yrityksen tasolla. Tällöin nähdään, mikä on asiakkaan koko vaikutelma yrityksestä.

Vertailemalla koko asiakkaan kokemusta nähdään, mitkä kohtaamispisteet vaikuttavat eniten asiakaskokemukseen. Koko asiakkaan palvelupolun täytyy olla laadukas. Yksi heikko kohtaaminen voi romahduttaa koko asiakastyytyväisyyden. Yhden huonon kohtaamisen korvaamiseen tarvitaan 12 hyvää.

Näistä samoista syistä johtajilla ja asiakaskokemuksen kehittäjillä tulee olla näkymä sekä kokonaisuuteen että yksittäisiin kohtaamisiin.

Katso koko videosarjamme.

Avainsanat: Asiakaskokemuksen parantaminen, Asiakaspalvelun kehittäminen, Blogi, Mittaaminen, Video, asiakaskokemuksen mittaaminen



Ota meihin rohkeasti yhteyttä, niin jutellaan.

Kategoriat

näytä kaikki

Lisää vinkkejä saat tilaamalla uusimmat blogit ja ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi!