BLOGI

Ihmisen arvoista asiakaspalvelua

Mitä hyötyä on prosessien automatisoinnista?


Meistä kaikki ovat olleet siinä tilanteessa, että palvelun tai tuotteen saaminen yritykseltä kestää, kestää ja kestää.

Mikä selittää tämän?

 

Monesti se selittää, että palveluntarjoajalla on edelleen työt tekemättä, koska toiminta on manuaalista ja tehotonta. Esimerkiksi joku tiedonpätkä on unohtunut järjestelmään, eikä kukaan ole sitä huomannut. Tai tieto on syötetty väärin.

Seurauksena on surkeaa palvelua. Hidas ja huonosti toimiva palvelu maksaa yritykselle asiakkuuksia.

Asiakasrajapinnan prosesseja ja asiakkaan palvelupolkua tutkimalla löydetään usein merkittäviä kehityskohteita. Näiden korjaaminen alentaa välittömästi toiminnan kustannuksia alentavasti.

Sivutuotteena syntyy tyytyväisempiä asiakkaita, koska asiakas saa palvelua nopeammin ja vaivattomammin. Prosessien automatisoinnin ansiosta vapautuvaa aikaa voidaan käyttää paremmin: asiakkaan parempaan palvelemiseen ja lisämyyntiin.

Näin syntyy itseään ruokkiva positiviinen kierre.

Katso asiakaskeskeisen organisaation koko videosarja täältä.

Avainsanat: Asiakaskokemuksen parantaminen, Asiakaspalvelun kehittäminen, Blogi, Video, Automatisointi



Ota meihin rohkeasti yhteyttä, niin jutellaan.

Mikko Latva-Koivisto

Mikko Latva-Koivisto

mikko.latva-koivisto@provad.fi

Mikko Latva-Koivisto on asiakaskokemuksen puolestapuhuja ja markkinoinnin ammattilainen, joka uskoo lisäarvon tuottamiseen liiketoiminnassa. Mikkoa ajaa eteenpäin kehittäminen ja kehittyminen. Vapaa-ajalla Mikko on oman elämänsä Jimmy Page ja Rafael Nadal. Mikko toimi Provadin markkinointipäällikkönä heinäkuuhun 2017 asti.

Kategoriat

näytä kaikki

Lisää vinkkejä saat tilaamalla uusimmat blogit ja ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi!