BLOGI

Ihmisen arvoista asiakaspalvelua

Pitkästä aikaa loistava palvelukokemus

Tekonologia voi nostaa asiakaspalvelun uudelle tasolle. Koin sen ihan omakohtaisesti.

Pari viikkoa sitten kävelin tomerasti kohti apteekkia hakemaan lääkkeitä, joita joudun säännöllisesti syömään. Vuoronumeron kilahtaessa kohdalleni ojensin kelakortin apteekin tädille ja kerroin haluavani seuraavan kolmen kuukauden lääkkeeni. Viivakoodin luku kortista ja tööt! Resepti oli vanhentunut viikko sitten. Kiitin tätiä ja lähdin pois.

Kaivoin puhelimen taskusta ja lähdin soittamaan vanhasta muistista Diacoriin varatakseni soittoajan lääkäriltä, joka sitten jossain vaiheessa soittasi minulle takaisin ja uusisi reseptini. Argh, miten kankeata ja vaikeaa.

Sitten yllätyin. Vain pari tööttäystä ja kuulin sanat ”Tervetuloa Terveystalolle”. Mihin mä soitin? Ai niin, Diacorhan on nykyään Terveystalo.

Seuraavaksi kuulen: ”Asiakaspalvelussa on ruuhkaa, odota pieni hetki… Tiesithän että voit hoitaa ajanvarauksen verkon kautta.”

Samaan aikaan puhelimeni koputtaa, joku yrittää tavoittaa minua. Luovutan jonopaikkani ja vastaan tulevaan puheluun.

Hetken päästä olen takaisin toimistolla ja päätän kokeilla, miten homma oikeasti toimii verkon kautta.

Selain siis auki ja näen edessäni vaihtoehdot:

  1. Varaa aika verkossa
  2. Varaa aika soittamalla 24/7
  3. Yhteys Lääkäriin chatin kautta 24/7

Loistavaa, saan suoraan yhteyden lääkäriin chatin kautta. Ei muuta kuin kirjaudun sisään pankkitunnuksilla ja avot! Lääkäri vastaa minulle chatissa:  ”Miten voin auttaa?”

Kerron tarpeestani uusia resepti. Lääkäri vastaa, että hän tarkistaa tietoni ja lääkitykseni. Samalla hän mainitsee, että tähän menee muutama minuutti. Hetken päästä lääkäri kirjoittaa, että lääkeresepti on uusittu. Perään saan ohjeet. Kiitän palvelusta. Homma hoidossa, superia!

Koko toimenpiteessä meni alle 10 minuuttia. Iltapäivällä kotiinpäin ajellessani poikkean hakemaan lääkkeeni apteekista.

Se oli pitkästä aikaa loistava palvelukokemus.

Ennen tähän yksinkertaiseen toimenpiteeseen soittoaikoineen olisin saanut kulumaan helposti päivän ellen jopa kaksi, ennen kuin asia olisi tullut hoidetuksi.

Terveystalon chattipalvelu on oikeasti hyvä esimerkki siitä, miten teknologian avulla voidaan tuottaa hyviä asiakaskokemuksia.

 LATAA OPAS Näin sulatat asiakaspalvelusi jonot

Avainsanat: asiakaskokemus, chat, asiakaspalvelu somessa, asiakaspalvelukokemus



Ota meihin rohkeasti yhteyttä, niin jutellaan.

Tero Nissinen

Tero Nissinen

tero.nissinen@provad.fi

Tero on yksi Provadin perustajista. Hän työskentelee myynnissä ja kulkee monen asiakkaamme kanssa yhdessä kohti menestyksen polkua. Vapaa-aikanaan Teron voi löytää salibandykentältä pelaamasta tai kannustamasta ja poikiensa otteluissa joukkueenjohtajan roolista. Myös huoltajan hommat jalkapallokentillä ovat tulleet tutuiksi.

Kategoriat

näytä kaikki

Lisää vinkkejä saat tilaamalla uusimmat blogit ja ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi!