BLOGI

Ihmisen arvoista asiakaspalvelua

Provad toi markkinoille virtuaalisen asiakaspalvelijan ja reaaliaikaisen asiakastyytyväisyysmittauksen

 

"Yksilöidyn palvelun merkitys korostuu” 

Yhä useampi yritys panostaa asiakaspalveluunsa Provadin tarjoamien teknologioiden turvin. Nyt Provadin asiakkailla on käytössään myös virtuaalinen asiakaspalvelija Lotta sekä täysin ainutlaatuinen konsepti asiakastyytyväisyysmittaukseen.

Ihmisen arvoista asiakaspalvelua yrityksille rakentava Provad kasvaa nopealla tahdilla. Yritys on saanut asiakkaikseen lisää merkittäviä asiakaspalvelun toimijoita. Uusia Provadin teknologioita hyödyntäviä yrityksiä ovat muun muassa Lippupiste, Tikkurila, Kojamo, Onninen, Örum, Diagno, Espoon Asunnot, Kymenlaakson Sähkö, Pohjois-Karjalan Sähkö, Luona Hoiva, Smartum ja ISS.

- Hienoa, että Provadin ratkaisut täyttävät vaativat tarpeet joita asiakkaillamme on. Myös nykyiset asiakkaat saavat uusista palveluista lisäarvoa omassa toiminnassaan automatisoidessaan asiakaspalveluprosesseja ja lisäämällä mittaamista omaan toimintaansa, sanoo Provadin myyntijohtaja Ari Matula.

Provad on panostanut merkittävästi myös tuote- ja palvelukehitykseensä. Yrityksen kivijalkapalveluna toimiva monikanavainen asiakaspalvelujärjestelmä on saanut ympärilleen sitä rikastavia palveluita robotiikasta ja koneoppimisesta sekä uudenlaisesta asiakastyytyväisyysmittauskonseptista.

- Olemme kehittäneet Lotta Tukiälyyn perustuvan virtuaalisen asiakaspalvelijan, joka auttaa ja palvelee 24/7. Lotan työtehtäviksi sopivat esimerkiksi toistuvat rutiinitehtävät, tiedonhaku ja -yhdistely sekä töiden jakaminen oikeille asiantuntijoille. Suomea ymmärtävä Lotta voi myös ottaa hoitaakseen esimerkiksi sähköpostin tai chatin kautta tulevia tiedusteluja ja toimeksiantoja, kertoo Provadin Head of RPA Esa Reilio.

 


Provadin virtuaalinen asiakaspalvelija Lotta auttaa ja palvelee 24/7.

 

 

Asiakaskokemus yhä merkittävämpi kilpailukeino

Provadin asiakastyytyväisyysmittauksen uusi ulottuvuus aiemmin markkinoilla oleviin konsepteihin verrattuna tulee sen reaaliaikaisuudesta ja monipuolisuudesta.

- Konseptimme mahdollistaa koko asiakkaan kulkeman palvelupolun mittaamisen. Monen yrityksen käyttämän, suositteluastetta mittaavan NPS-luvun lisäksi muun muassa asiakastyytyväisyyttä (CSat) ja asioinnin helppoutta (CES) voidaan mitata teknologiamme avulla kanavasta riippumatta, kertoo Provadin Head of Customer Experience Management (CXM) Tuukka Heinonen.

Konsepti mahdollistaa yrityksille täysin uudenlaisia kehitystoimenpiteitä liiketoiminnan parantamiseksi etenkin silloin, kun asiakaspalaute rikastetaan olemassa olevalla liiketoimintatiedolla.

Asiakaspalvelusta ja asiakaskokemuksesta on tulossa yhä merkittävämpi kilpailukeino liiketoiminnassa. Tämän takia Provad on perustanut myös design-tiimin tukemaan omien sekä asiakkaidensa palveluiden kehittämistä.

- Kun yritys kohtaa asiakkaan ihmisenä, suhde muuttuu merkitykselliseksi molemmille osapuolille. On kiistaton tosiasia, että yritykset ja organisaatiot, jotka palvelevat ihmisiä yksilöinä anonyymien asiakkaiden sijaan, menestyvät paremmin, sanoo Provadin hallituksen puheenjohtaja Tomi Korpaeus.

Katso video virtuaalisesta asiakaspalvelijasta. Lue myös lisää robotiikasta ja koneoppimisesta asiakaspalvelussa.

Provad Tomi Korpaeus ja Ari Matula
Provadin hallituksen puheenjohtaja Tomi Korpaeus (vas.) ja myyntijohtaja Ari Matula. Kuva: Juho Kuva

Avainsanat: Provad, asiakaspalvelujärjestelmä, LOTTA TUKIÄLY, asiakaskokemuksen mittaaminen, virtuaalinen asiakaspalvelija, Robotiikka ja koneoppiminen asiakaspalvelussa


Kategoriat

näytä kaikki