BLOGI

Ihmisen arvoista asiakaspalvelua

Spämmää vähemmän, palvele enemmän.

Luin Kauppalehdestä uutisen, jossa suomalainen myyntiviestinnän ammattilainen kertoi tehneensä testin: hän lähetti yli miljoona sähköpostiviestiä sinänsä ihan järkevin perustein ostettuihin rekistereihin. Hän siis tusautti haulikolla oikein kunnolla menemään!

 

markkinointi_spämmäys

 

Ja mitkä olivat tulokset? Yksityiskohtiin mies ei mennyt, mutta iso kuva tuli selväksi: tulokset olivat luokattoman surkeat. Joku vastaanottaja oli tainnut uhata oikeustoimillakin, mikäli spammi jatkuu.

Mikä sitten on spammia? Varmaankin sellainen kohdistettu viestintä, joka ei ole vastaanottajalle merkityksellistä ja jota hän ei halua vastaanottaa. (Eli jos koet meidän provadilaisten lähettämät uutiskirjeet häiritseviksi niin ota yhteyttä ja poistamme Sinut postituslistaltamme.)

Toivomme toki, että koet asiamme itsellesi merkitykselliseksi ja jatkat lukemista. Meillä on nimittäin tarjota Sinulle ja yrityksellesi ratkaisuja, jotka todistetusti parantavat liiketoimintaa.

Moderni käsitys markkinoinnista korostaa jatkuvan yhteydenpidon ja asiakaspalvelun merkitystä oli kyseessä b2c- tai b2b-markkinointi. Kun tuote sekä niin digitaaliset kuin perinteiset palvelukanavat ovat kunnossa, asiakas palaa. Asiakas ei palaa, mikäli hänen tarpeisiinsa ei vastata tai mikäli hän kokee tulevansa huonosti palvelluksi. Erityisen ärtynyt asiakas on silloin, kun hänelle sinnikkäästi tyrkytetään sellaista, jota hän ei halua.

Kun yrityksesi osaavan henkilöstön käytössä on asiakaskommunikaation eri myynnin ja markkinoinnin järjestelmiin ja käytäntöihin liittävät ratkaisut, tulee asiakaspalvelijoistasi yrityksesi tehokkaimmat myyjät ja parhaimmat markkinoijat. Kun asiakkaan tarpeet, ostohistoria ja mahdolliset muut kiinnostuksen kohteet ovat kohtaamisessa asiakaspalvelijan tiedossa, yksi on varmaa: asiakas saa juuri mitä hän haluaa ja tarvitsee!

Kun näin tapahtuu, tiedämme kokemuksesta, että kauppa käy ja asiakasuskollisuus syvenee. Sen tehokkaampaa ja kustannuksiltaan matalaa tapaa tehdä kauppaa ei ole.

Tomi Korpaeus

Avainsanat: Asiakaspalvelun kehittäminen, Blogi, Markkinoinnin automaatio, Myynnin kasvattaminen



Ota meihin rohkeasti yhteyttä, niin jutellaan.

Tomi Korpaeus

Tomi Korpaeus

tomi.korpaeus@provad.fi

Tomi Korpaeus on auttanut yrityksiä parantamaan asiakaskokemusta jo ennen kuin koko sanaa tunnettiinkaan. Hän on vaikuttanut contact center -alalla vuodesta 1998. Tuona aikana Tomi on johtanut ja kehittänyt liiketoimintaa sekä toiminut asiantuntijana asiakaspalvelun kehityshankkeissa.

Kategoriat

näytä kaikki

Lisää vinkkejä saat tilaamalla uusimmat blogit ja ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi!