BLOGI

Ihmisen arvoista asiakaspalvelua

Suomen johtava silmäkirurgiaan keskittynyt Medilaser Oy paransi asiakaspuhelinpalveluansa

12.01.2010

Medilaser yhdisti toimipisteensä yhden keskitetysti hallittavan puheratkaisun alle. Medilaser haluaa tarjoaa asiakkailleen mahdollisuuden soittaa oman kaupungin paikallisen telealueen numeroon, jossa vastausresurssit eivät aina ole puhelinpalvelulle saatavilla vaan puheluita hoidetaan muun työn ohessa. Kaikkiin puheluihin ei näin ollen kyetty vastaamaan, joten puheluita menetettiin ja asiakkaat olivat tyytymättömiä. Medilaserin oman arvion mukaan toimipisteissä pahimmillaan lähes joka toinen puhelu menetettiin, mikä oli sietämätön tilanne sekä henkilöstön että asiakkaiden kannalta.

Toimitetussa ratkaisussa luotiin niin sanottu virtuaalinen puhelinpalvelu, jolla Medilaserin hajallaan olevat vastausresurssit voitiin yhdistää. Järjestelmä etsii tarvittaessa vapaana olevan henkilön muista toimipisteistä, mikä nopeuttaa puheluihin vastaamista merkittävästi eikä menetettyjä puheluita enää tule. Nyt ei myöskään tarvitse arvailla menetettyjen puheluiden lukuja vaan yrityksen johdolla on raportointi ja analysointisovellus, jolla asiakkaille tarjottu palvelutaso voidaan tarkasti nähdä ja sitä kautta puhelinpalvelua ja sen prosesseja voidaan edelleen kehittää. Jo ensimmäisten kuukausiraporttien perusteella voidaan todeta että Medilaser on kyennyt vastaamaan puheluihin erinomaisella palvelutasolla. Medilaserin johto pystyy myös näkemään mitä palveluja puhelimessa on pyydetty tai tarjottu, mikä kertoo siitä mitä asioita puhelimessa asiakkaan kanssa on käsitelty. Pohja siis hyvin toimivalle puhelinpalvelulle on nyt luotu ja sitä on mukava lähteä edelleen jatkokehittämään.

Lisätietoja antavat:

Medilaser Oy, Asko Koskinen (tj)
ProVAD Oy, Tomi Korpaeus (presale)

Medilaser Oy

Medilaser Oy on vaativaan silmäkirurgiaan keskittynyt yksityinen klinikka. Erikoisalaamme ovat nykyaikaiset taittovirhe- ja kaihileikkaukset. Toimipisteemme sijaitsevat keskeisillä paikoilla eri puolilla Suomea.

Viimeisten 10 vuoden aikana kokeneet silmäkirurgimme ovat auttaneet jo yli 30 000 asiakasta pääsemään eroon silmä- ja piilolaseista ja nauttimaan elämästä uusin silmin.

Avainsanat: Ajankohtaista



Ota meihin rohkeasti yhteyttä, niin jutellaan.

Tomi Korpaeus

Tomi Korpaeus

tomi.korpaeus@provad.fi

Tomi Korpaeus on auttanut yrityksiä parantamaan asiakaskokemusta jo ennen kuin koko sanaa tunnettiinkaan. Hän on vaikuttanut contact center -alalla vuodesta 1998. Tuona aikana Tomi on johtanut ja kehittänyt liiketoimintaa sekä toiminut asiantuntijana asiakaspalvelun kehityshankkeissa.

Kategoriat

näytä kaikki

Lisää vinkkejä saat tilaamalla uusimmat blogit ja ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi!