BLOGI

Ihmisen arvoista asiakaspalvelua

Suosittelun voima

Viidakkorumpu on digiaikana voimakkaampi markkinointiväline kuin mikään muu. Kerron teille tarinan intiimihköstä montrealilaisesta ravintolasta nimeltään Le Robin Square.

Le Robin Square sijaitsee Montrealin keskustassa lähellä vanhaa kaupunginosaa. Ravintolan omistaa hersyvänauruinen Sylvia Robinson, jonka äiti leipoo aamulla leivät, veljet toimivat kokkeina ja koulukaverit tarjoilevat Sylvian apuna. Sylvia huolehtii henkilökohtaisesti, että ruokalista on kunnossa eli valinnanvaraa on muutamia pääruoista jälkiruokiin. Ruoka on erinomaista. Tarjoilu on ilahduttavaa ja hinnat normeja. Juomalista on lyhyt. Olutta ja viiniä.

Sylvia ei ota vastaan pöytävarauksia. Sylvia ei myöskään mainosta millään tavalla. Ravintolasta kävelee sujuvasti ohi ilman, että sitä edes huomaa. Itse asiassa ravintolalla ei taida olla edes kylttiä kadulle!

Silti ravintolasta riittää jonoa hienosti kadulle asti. Käytännössä ravintolaan ei pääse suoraan istumaan, vaan omaa vuoroaan joutuu odottamaan kiltisti ahtaassa eteisessä.

Miksi näin sitten on?

Tiedäthän TripAdvisorin? Haepas palvelusta piruuttas Motrealista ravintolaa, päivällinen, keskihintainen – ja kaboom! Le Robin Square köllöttelee ykkösenä yli kolmensadan kehun saattelemana.

Ja TripAdvisorin tietää pari muutakin.

Ravintolan hyväksi havainneet asiakkaat ovat palkinneet Sylvian vuolailla kehuilla ja suositteluilla. Mainonnalle ei ole tarvetta, kun jonot ulottuvat kaduille jo muutenkin. Suosittelun voimalla.

Mietipä, mitä asiakkaasi kertovat sinusta?

 

Hyvää Kesää!

Tomi

 

P.S. Haluatko saada ajankohtaista tietoa asiakaskokemuksen johtamisesta? Tilaa uutiskirjeemme. Saat postia kahden viikon välein.

Avainsanat: Asiakaskeskeinen organisaatio, Blogi



Ota meihin rohkeasti yhteyttä, niin jutellaan.

Tomi Korpaeus

Tomi Korpaeus

tomi.korpaeus@provad.fi

Tomi Korpaeus on auttanut yrityksiä parantamaan asiakaskokemusta jo ennen kuin koko sanaa tunnettiinkaan. Hän on vaikuttanut contact center -alalla vuodesta 1998. Tuona aikana Tomi on johtanut ja kehittänyt liiketoimintaa sekä toiminut asiantuntijana asiakaspalvelun kehityshankkeissa.

Kategoriat

näytä kaikki

Lisää vinkkejä saat tilaamalla uusimmat blogit ja ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi!