Lotta hoitaa rutiinit ja jättää suosiolla haastavat työt asiakaspalvelijalle
Lotta on parhaimmillaan, kun toiminta suunnitellaan pitäen mielessä ns. ”Triple-win”, jolloin tavoitellaan hyötyjä kaikille kolmelle tärkeimmälle sidosryhmälle:
Asiakaspalvelija: oman työn kiinnostavuus, uuden oppiminen, oman osaamisen hyödyntäminen, myös henkilöstön sisäiset rutiinit kuten ohjeistus, tietojärjestelmien pääsynhallinta tai raportointi
Asiakas: laadukas ja nopea palvelu, 24/7 saavutettavuus, kanavariippumattomuus
Yritys: kilpailukyky ja -etu, ketteryys, skaalautuvuus, tehokkuus, resurssien optimointi, palvelulupauksen pitävyys, ROI
Mitä Lotta osaa?
Virtuaalinen asiakaspalvelija Lotta hyödyntää eri teknologioita tarkoituksenmukaisesti. Se kohdentaa koko digivoimansa arjen ja reaaliaikaisen asiakaspalvelutyön avuksi, sekä asiakaspalvelun välttämättömien taustatehtävien kuten jälkitöiden tai päivittäisten tarkistusten ja valvontojen tekemiseen. Virtuaalisella asiakaspalvelijalla on myös ehtymätön yksityiskohtien muisti, joten siinä on potentiaalia reaaliaikaiseksi tietopankiksi.
Lotta on yhdistelmä useita yhteen sovitettuja teknologioita, jotka on kehitetty ja testattu toimiviksi.
Virtuaalisen asiakaspalvelijan Lotan ominaisuuksia ja luonteenpiirteitä ovat mm:
- Mieluisimpia Lotalle ovat työt, joissa ei ole ”järkeä”: työt vaativat nopeutta ja väsymättömiä muskeleita, mutta ne eivät edellytä empatiaa tai ongelmanratkaisukykyä.
- Lotta on hyvä oppimaan, muistamaan ja toistamaan, mutta tarvitsee kokeneen opastajan.
- Lotta hoitaa rutiinit ja jättää suosiolla hankalat haasteet opastajalleen.
Lotta on myös hyvä kuuntelija ja keskustelija, älykäskin. Tai ehkä pikemminkin monitaitoinen, sillä Lotalla on tietämyskantojensa kautta käytettävissään sopiva määrä toimialan ja erityisesti asiakaspalvelun osaamista. Asiakkaan niin salliessa Lotta saa tietoa myös asiakkaan omasta asiointihistoriasta, mikä auttaa kohdentamaan palveluita vieläkin paremmin.

Lotta on hyvä oppimaan, muistamaan ja toistamaan, mutta tarvitsee kokeneen opastajan.
Lotta hoitaa rutiinit ja jättää suosiolla hankalat haasteet opastajalleen (asiakaspalvelijalle).