Asiakaskokemus: mies ja vaimo shoppailee tabletilla kotisohvalla

Asiakaskokemuksen parantaminen alkaa asiakasrajapinnasta

 

Etsitkö tapoja parantaa organisaatiosi asiakaskokemusta?

Asiakaskokemuksen parantaminen kannattaa aloittaa sieltä, missä asiakaskokemus muodostuu eli asiakasrajapinnasta. Asiakaspalvelu, myynti ja muu asiakasviestintä kattavat valtaosan asiakaskohtaamisista. Siksi niistä syntyvillä asiakaskokemuksilla on ratkaiseva merkitys liiketoiminnallesi.

Asiakasrajapinnan toiminta vaikuttaa suoraan yrityksen taloudelliseen onnistumiseen. Esimerkiksi parantanut asiakaspysyvyys nostaa kannattavuutta. Asiakaspysyvyydestä hyvä esimerkki on Accenturen globaali tutkimus vuodelta 2013. Sen mukaan 66 prosenttia kuluttajista oli vaihtanut palveluntarjoaajansa heikon asiakaspalvelun vuoksi ainakin kerran vuoden kuluessa.

 

Parasta tässä on se, että yritys voi vaikuttaa asiakaskohtaamisten laatuun suoraan.

Siksi asiakaskokemusta kannattaa johtaa systemaattisesti. Asiakaskokemuksen johtamisen tavoitteena on parantaa asiakastyytyväisyyttä ja asiakasuskollisuutta sekä lisätä lisäostojen ja suosittelujen määrää. Näiden kautta yritys saa kasvua liiketoiminnalleen sekä kannattavampia asiakkuuksia.

Provad voi auttaa sinua parantamaan asiakaskokemusta teknologialla ja parhailla käytännöillä. Ratkaisuillamme parannat asiakaskokemusta sekä kasvatat liiketoimintaasi.  Aloitamme yhteistyön alkukartoituksella ja sovitamme palvelut sinun liiketoimintaasi.

Tutustu tarkemmin palveluihimme:

 

Case Medilaser

Medilaser on kehittänyt asiakaskokemustaan Provadin kanssa, asiakaspalvelusta oikea-aikaiseen asiakasviestintään.

Katso video.

 

OPAS: Miten luodaan saumaton asiakaskokemus

Asiakaskokemuksen yksi tavoitteista on luoda yhtenevä asiakaskokemus ja katkeamaton palveluketju. Haluatko tietää, miten luodaan saumaton asiakaskokemus?

Lataa opas täältä

 

 

Lue lisää blogistamme:

Ota yhteyttä

Haluatko parantaa asiakaskokemusta?

Jätä yhteydenottopyyntö

Markku Mikkolainen

Markku Mikkolainen

Director, Customer Experience and Services

Tel.+358 20 761 9606

markku.mikkolainen@provad.fi