Markkinoinnin automaatio kasvattaa myyntiä ja luo parempia asiakaskokemuksia

Onnistunut markkinointi tavoittaa potentiaalisen asiakkaan oikea-aikaisesti, oikeassa kanavassa ja oikealla sisällöllä. Asiakas aktivoituu, koska hänelle tarjottu palvelu vastaa hänen tarpeitaan.

Markkinoinnin automaatio mahdollistaa markkinointviestien tehokkaan kohdentamisen aivan uudella tavalla. Tuloksellinen markkinointiautomaatio vaatii personoitujen ja oikea-aikaisten viestien lähettämisestä oikeille ihmisille. Tärkeintä tehokkaan markkinoinnin taustalla on potentiaalisimpien asiakkaiden löytäminen ja asiakastuntemuksen kasvattaminen. Avainasemaan nousee merkityksellisen asiakastiedon löytäminen ja oikeiden kysymysten kysyminen:

  • Mitä tuotteita ja palveluita kohtaan potentiaalinen asiakas on osoittanut kiinnostusta?
  • Mitä asiakasryhmiä markkinoinnilla kannattaa erityisesti tavoitella?
  • Mistä kanavasta meidän kannattaa tavoitella kutakin asiakasryhmää?

Voimme auttaa sinua hyödyntämään asiakastietoa tehokkaasti markkinoinnin automatisoinnissa. CIM-ratkaisulla keräät asiakastietoa suoraan asiakasrajapinnasta. Asiantuntemuksemme avulla hyödynnät tietoja asiakasviestinnän kohdentamisessa ja parannat markkinointisi konversiota. CIM parantaa myös markkinoinnin mitattavuutta, jolloin näet yhteyden markkinointitoimenpiteiden ja toteutuneen myynnin välillä. Parannat markkinointisi tuloksia ja autat kasvattamaan myyntiä.

 

Markkinoinnin kohdentaminen vaatii asiakasymmärrystä

Hyvin kohdennettu markkinointi vaatii syvällistä asiakasymmärrystä sekä asettumista asiakkaan asemaan. Markkinointi- ja myyntiviestit ovat tehokkaimpia, kun viesti tuottaa arvoa asiakkaalle ja asiakas kokee viestin olevan osoitettu juuri hänelle.

Provad CIMillä keräät tietoa asiakasrajapinnasta eli kaikista asiakasinteraktioista. CIM-sovellus integroituu suoraan asiakaspalvelijan tai myyjän käyttämään sovellukseen. CIM voi hakea tietoja myös muista kohtaamispisteistä, kuten sähköpostimarkkinointiin käytetystä palvelusta. Hyödynnämme myös nykyisten tietokantojesi asiakastietoa. Tietoja jalostamalla muodostuu asiakasymmärrystä, jota voidaan hyödyntää markkinoinnin automatisoinnissa. Saat käyttöösi toimintamalleja, joilla kasvatat myyntiä systemaattisesti. Tutustu tarkemmin CIM-ratkaisuumme.

 

Tuota saumatonta asiakasviestintää purkamalla siilot

Yrityksissä asiakasviestintää toteuttaa moni taho: markkinointi, myynti, asiakaspalvelu, viestintä, laskutus… Asiakaskokemuksen kannalta tämä on haasteellista, koska asiakkaat haluavat asiakasviestinnän olevan saumatonta. Yrityksessä on useita osastoja, mutta asiakkaalle yrityksen tulisi näkyä yhtenä kokonaisuutena. Keskitetty asiakastietojen, yhteydenottojen ja ostohistorian hallinta mahdollistaa johdonmukaisen markkinoinnin.

Provad CIM-ratkaisun avulla voit automatisoida monikanavaisia markkinoinnin prosesseja ja kampanjoita. Jos asiakas on esimerkiksi reagoinut sähköpostiisi osoittaen kiinnostusta, voi myyjä olla häneen yhteydessä miltei välittömästi ulossoittoprosessin automatisoinnin ansiosta. Voit hyödyntää tietoa myös markkinoinnin ja asiakaspalvelun yhteenlinkittämisessä. Asiakaspalvelija voi nähdä CIM-sovelluksesta asiakkaalle lähteneet markkinointikampanjat ja -viestit.

CIMin avulla kehität asiakasviestintää johdonmukaisemmaksi, luot saumattomia asiakaskokemuksia ja myyt enemmän. Vältät heikosta viestinnästä koituvia maineriskejä ja saat tyytyväisempiä asiakkaita. Tutustu CIMiin.

Ota yhteyttä

Haluatko kehittää palvelusi laatua?

Jätä yhteydenottopyyntö

Tomi Korpaeus

Tomi Korpaeus

Chief Operating Officer

Tel.+358 20 761 9607

tomi.korpaeus@provad.fi