REFERENSSIT

Lue miten olemme auttaneet asiakkaitamme kasvamaan.

Myynnin kehittäminen: Case Invalidiliitto

"Tämä kaikki tietysti nostaa meidän toiminnan laatua"

Invalidiliitto on fyysisesti vammaisten ihmisten valtakunnallinen vaikuttamisen ja palvelutoiminnan monialajärjestö. Invalidiliitossa on 32 000 henkilöjäsentä ja 2 500 työntekijää.

”Invalidiliitto ajaa vammaisten asioita Suomessa ja tuottaa erilaisia palveluita vammaisille ihmisille”, kertoo Invalidiliiton keräyspäällikkö Petri Äikiä. ”Jäsenistön toimintaan ja vaikuttamiseen tarvitaan varoja, joita saadaan varainhankinnalla”.

Lähtötilanteessa Invalidiliitolla oli muutaman kymmenen hengen call center, joka toteutti varainhankintaa manuaalisesti soittamalla. Sopivan soitettavan valinta, asiakastietojen haku ja raportointi vei paljon aikaa.

Invalidiliitto tarvitsi ohjelmiston ja kumppanin, jonka avulla ulossoittotoimintaa voidaan kehittää. Näin Invalidiliitto valitsi Provadin ja Provad ICC:n.

 

Tehokas myynnin työkalu

Varainhankinta automatisoitiin Provadin ICC:llä. ICC:n avulla myyjän päivittäinen työskentely on sujuvampaa.

”Provadin ICC toimii siten, että kun avaamme meidän koneet, meillä on heti tarvittavat asiakasyhteydet saatavilla.  Yhdellä klikkauksella päästään soittamaan asiakkaille.” kertoo Invalidiliiton varainhankkija Helena Silvennoinen.

Kun myyjä on valmis aloittamaan soittotyöt, hän asettaa itsensä vapaaksi, jolloin ICC alkaa ohjata myyjälle ulossoittotöitä oikeiden asiakastietojen kera.

 

Saumatonta yhteispeliä SalesForcen kanssa

Syksyllä 2014 Invalidiliitto otti käyttöön SalesForcen, joka integroituu Provad ICC:n kautta saumattomaksi osaksi myynnin prosesseja. Puhelun alkaessa ICC tuo automaattisesti oikean asiakaskortin SalesForcesta myyjän näkymään.

”SalesForce pelaa itse asiassa todella hyvin Provad ICC:n kanssa”, keräyspäällikkö Petri Äikiä kehuu. ”Me ei itse asiassa edes huomata sitä – meille se on yksi ja sama näkymä ja tavallaan yksi ja sama ohjelma.”

 

Myynnin johtaminen ja raportoinnin kehittäminen

ICC on myös myynnin johtamisen ja kehittämisen työkalu. Esimerkiksi kampanjoiden perustaminen ja hallinta onnistuu yhdessä taustajärjestelmässä, josta ne päivittyvät Provad ICC:hen. Vuodesta 2014 lähtien tuo järjestelmä on ollut SalesForce. ICC huolehtii kampanjoiden läpiviennistä tarjoamalla myyjille ulossoittotöitä automaattisesti ja oikea-aikaisesti kampanjatietojen perusteella.

Invalidiliiton ulossoittotoimintaa on huomattavasti tehokkaampaa, kun myyntiä on automatisoitu ICC:llä. Toteutuneita aktiviteetteja voidaan seurata ja kehittää edistyneen raportoinnin ansiosta.
”Tällä hetkellä pystytään seuraamaan myyjiä ihan eri tavalla”, Äikiä kertoo.

Myös puheluiden tallentaminen mahdollistaa varainhankinnan jatkuvan kehittämisen. ”Tämä kaikki tietysti nostaa meidän toiminnan laatua. Haluamme valvoa koko ajan sitä, että teemme laadukasta ja hyvin eetistä puhelinmyyntityötä.”

 

Yhteistyö

”Provadin kanssa yhteistyö on pelannut hyvin”, keräyspäällikkö Petri Äikiä kertoo.

Äikiän mukaan Provad on osallistunut innokkasti Invalidiliiton järjestelmien kehittämiseen. ”Provadilta tulee hyvin ideoita ja uusia näkemyksiä.”

Provad valittiin Invalidiliiton varainkeruun kehityskumppaniksi vuoden 2011 alussa.

Intelligent Contact Center

Intelligent Contact Center on ratkaisu monikanavaisen asiakaspalvelun ja myynnin tarpeisiin. Tavoitat asiakkaasi oikea-aikaisesti, kanavasta riippumatta..

Lue lisää

Ota yhteyttä

Haluatko kehittää asiakaspalveluasi? Ota yhteyttä meihin.

Ari Matula

Ari Matula

Sales Director

Tel.+358 20 761 9612

ari.matula@provad.fi