REFERENSSIT

Lue miten olemme auttaneet asiakkaitamme kasvamaan.

Tuko Logistics

Tuko Logisticsin asiakaspalvelussa alkoi uusi aika

”Valtava muutos”

Tuko Logistics Osuuskunnan logistiikkakeskuksesta lähtee päivittäin tavarantoimituksia 40 pikatukulle, 1000 päivittäistavarakaupalle ja 5000 suurkeittiöasiakkaalle. On helppo ymmärtää, että asiakaspalvelussa työskentelevä henkilöstö joutuu moisessa vilskeessä lujille, jotta Tuko Logistics pystyy pitämään lupauksensa korkeasta asiakastyytyväisyydestä.

Osuukunnassa otettiin vuoden 2013 aikana käyttöön Provadin älykäs ICC-ratkaisu.

– Töiden sujuvuudessa tapahtui valtava muutos. Ratkaisulla on merkittävä vaikutus liiketoiminnallisesti, toteaa Tuko Logisticsin kehityspäällikkö Kari Laitinen.

Tuko Logisticsin liikevaihto vuonna 2012 oli 792 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä noin 700.

 

Haaste

Aikaisemmin asiakaspalvelukanavia oli suuri määrä. Yhteydenottopiikkien resurssihallinta oli vaikeaa ja palvelutason ylläpitäminen haastavaa. Työt jakautuivat henkilöstön kesken epätasaisesti, millä oli monenlaisia niin laadullisia kuin määrällisiä vaikutuksia asiakaspalveluun.

 

Ratkaisu

Provadin ICC-ratkaisu ohjaa työt automaattisesti vapaana olevalle asiakaspalvelijalle. Ratkaisun myötä kaikki asiakaskommunikaatio integroidaan myynnin ja markkinoinnin tietojärjestelmiin ja prosesseihin.

 

Tulokset

ICC-ratkaisun käyttöönoton jälkeen työtehtävien läpimeno Tuko Logisticsin asiakaspalvelussa on nopeutunut peräti 40 prosenttia. Nyt työtehtävät jakaantuvat optimaalisesti käytettävän resurssin mukaan, eikä työvuorosuunnittelua enää tarvita. Palvelutaso on saatu erittäin korkeaksi. Ratkaisulla on ollut myös yllättävämpiäkin, kauaskantoisia vaikutuksia: henkilöstön työtyytyväisyys on kohentunut merkittävästi ja ilmapiiri on myönteinen. Työ on sujuvampaa ja huomattavan paljon tehokkaampaa kuin aikaisemmin.

Intelligent Contact Center

Intelligent Contact Center on ratkaisu monikanavaisen asiakaspalvelun ja myynnin tarpeisiin. Tavoitat asiakkaasi oikea-aikaisesti, kanavasta riippumatta..

Lue lisää

Ota yhteyttä

Haluatko kehittää asiakaspalveluasi? Ota yhteyttä meihin.

Ari Matula

Ari Matula

Sales Director

Tel.+358 20 761 9612

ari.matula@provad.fi