Robotiikka ja koneoppiminen asiakaspalvelussa

Virtuaalinen asiakaspalvelija Lotta_video_2018

 

Miksi asiakaspalvelun manuaalisia työvaiheita kannattaa automatisoida?

  1. Saat vastattua asiakkaille nopeasti
  2. Asiakaspalvelun prosessit muuttuvat tehokkaammiksi ja mielekkäämmiksi asiakaspalvelijoille
  3. Kasvatat kilpailuetua
  4. Lisäät myyntiä
  5. Luot pysyviä asiakassuhteita ja saat tyytyväisempiä asiakkaita

Asiakaspalvelun tehostaminen ja parantaminen tekoälyn avulla

Kiire, copypastet, lukuisat salasanat ja järjestelmät, samoihin kysymyksiin vastaaminen uudelleen ja uudelleen. Kuulostaako tutulta?

  • Tuleeko asiakaspalveluunne paljon yhteydenottoja?
  • Onko teillä käytössä monia kanavia ja järjestelmiä?
  • Venyvätkö palvelutapahtumat helposti liian pitkiksi?
  • Joutuvatko asiakaspalvelijat tekemään paljon manuaalista, aikaa vievää työtä?
  • Vastaavatko he usein samoihin kysymyksiin?

Jos vastasit yhteenkin kysymykseen kyllä, kannattaa tutustua Lotta Tukiälyyn.

Lotta Tukiäly™ mahdollistaa automatisoinnin ja vapauttaa aikaa arvoa tuottavalle toiminnalle. Sen avulla asiakaspalveluun luodaan toimintaympäristö, jossa voidaan keskittyä kohtaamisen laatuun.

Mikä on Lotta Tukiäly Provad 2019

 

Mikä on Lotta Tukiäly?

RPA Specialist Mikko Sinikallio kertoo videolla virtuaalisen asiakaspalvelijan Lotan kyvyistä ja hyödyistä niin asiakaspalvelua tarjoavalle yritykselle, asiakaspalvelijalle kuin asiakkaalle.

Mikä on Lotta Tukiäly?

- Lotta Tukiäly on teknologia, jolla pyritään poistamaan asiakaspalvelijoiden töistä vaiheet, joissa ihmistä ei oikeasti tarvita.

 Mitä hyötyä Lotta Tukiälystä on?

Asiakaspalvelijoiden  työ muuttuu huomattavasti mielekkäämmäksi, koska tylsät rutiinivaiheet heidän työstään poistuvat. Asiakas saa parempaa asiakaspalvelua, koska asiakaspalvelijoilla on aikaa keskittyä häneen, eikä aika mene tylsien rutiinitöiden tekemiseen.

Lisäksi koko asiakaspalveluyksikön tehokkuus paranee rutiinitöiden automatisoinnin ansiosta.

Mitä virtuaalinen asiakaspalvelija Lotta käytännössä osaa?

Lotta osaa tehdä kaikki ennalta määritellyt rutiinityöt, esimerkiksi pdf-tilausten syöttäminen järjestelmään tai joidenkin tietojen tarkistaminen. Lotta ymmärtää myös vapaamuotoista tekstiä, esimerkiksi sähköposteja tai chat-viestejä, ja pystyy toimimaan niiden mukaan.

Mitä tarkoittaa, että Lotta ymmärtää ja oppii?

Jos Lotta ei ymmärrä jotain viestiä, se voi oppia asiakaspalvelijalta ja hoitaa asian sitten seuraavalla kerralla itse.

 

Provad Lotta chat

giosg on Provadin kumppani, jota suosittelemme teknologiatoimittajaksi chat-ympäristöihin. Tutustu giosgiin heidän sivuillaan osoitteessa www.giosg.com 

Lotta Chatilla palvelet useaa asiakasta samaan aikaan

Lotta Chatin avulla tarjoat merkityksellisen ja vaivattoman vuorovaikutuksen verkkosivujesi vierailijoille:

  • Palvelet asiakkaita sivuillasi reaaliaikaisesti
  • Voit tarjota useammalle asiakkaalle apuasi samaan aikaan

Lotta Chatin käyttöönotto on helppoa ja vaivatonta. Saat sen käytettäväksesi jopa yhdessä tunnissa tilauksesta.


Kerromme mielellämme lisää Lotta Chatista. Voimme tavata myös videon välityksellä niin halutessasi.

Jutellaanko lisää?

Lotta Dialog ProvadLotta Dialog opastaa asiakkaita löytämään oikean tiedon.

Lotta Dialogilla muutat vierailijat asiakkaiksi

Lotta Dialog auttaa verkkosivujen vierailijaa löytämään etsimänsä tiedon:

  • Ennalta määritellyt keskustelupolut, esimerkiksi usein kysytyistä kysymyksistä
  • Voit kohdistaa oikean viestin oikeaan tarpeeseen
  • Lotta Dialog toimii täysin itsenäisesti ja auttaa sinua muuttamaan tuntemattomat verkkovierailijat asiakkaiksesi

Lotta Dialogin saat käyttöösi päivässä. Asennus vaatii sinulta vain keskustelupolkujen suunnittelemista.

 

Voisiko Lotta Dialog auttaa teidän asiakkaita löytämään helpommin etsimänsä tiedon? Jätä yhteystietosi, niin jutellaan lisää.

Jutellaanko lisää?

Lotta Conversation_Provad
Vasemmalla asiakkaan näkymä, kun häntä palvellaan Lotta Conversationin avulla. Oikealla puolella asiakaspalvelijan näkymä työkalusta.

Kerromme mielellämme, miten Lotta Conversation voisi palvella teidän asiakaspalvelijoidenne apuna. Jätä yhteystietosi, niin palaamme asiaan.

Jutellaanko lisää?

Lotta Conversation palvelee itsenäisesti 24/7

Lotta Conversation parantaa asiakaspalvelua monella tavalla:

  • Avustamalla asiakaspalvelijoita tarjoamalla valmiita vastausvaihtoehtoja, tarjoat nopeita ja täsmällisiä vastauksia jokaisessa palvelutilanteessa
  • Toimimalla itsenäisesti ja palvelemalla 24/7

Lotta Conversation oppii jatkuvasti lisää tuoden koko ajan enemmän säästöjä ja tehokkuutta palveluun. Lotta Conversationin käytön voi aloittaa analyysin ja opetusvaiheen jälkeen, korkeintaan kuukauden kuluttua tilauksesta.

 

 

Lotta Assistant Provad

Sovitaanko lyhyt tapaaminen, kasvotusten tai videolla? Katsotaan yhdessä, mitä rutiinitöitä teiltä voitaisiin automatisoida ja näin parantaa palvelua.

SOVITAAN TAPAAMINEN

 

Lue myös:

Lotta Assistant automatisoi rutiinitöitä

Lotta Assistant tekee asiakaspalvelijan puolesta usein toistuvaa rutiiniluontoista työtä, kuten hoitaa sähköposteja tai palvelutikettejä.

Lotta Assistant on resursseja säästävä ja palvelua nopeuttava apulainen esimerkiksi tilanteisiin, joissa asiakaspalvelu vastaanottaa paljon sähköpostia. Postit analysoimalla voidaan Lotalle löytää esimerkiksi seuraavanlaisia tehtäviä:

  • tilausten vastaanottaminen ja siirtäminen esimerkiksi pdf-tiedostosta tilausjärjestelmään
  • usein kysyttyihin kysymyksiin vastaaminen
  • maksumuistutuksien lähettäminen
  • Lotta Assistantin avulla voidaan tehdä avustavaa automaatiota, jolloin työtehtävät ymmärretään, luokitellaan ja siirretään työjonoihin automaattisesti
  • 24/7-automaatiossa Lotta hoitaa tehtävän itsenäisesti tai asiakaspalvelija voi halutessaan täydentää Lotan vastausta ennen sen lähettämistä

Kun aikaa vievät ja usein tylsät rutiinityöt automatisoidaan, on myös asiakaspalvelijan työ mielekkäämpää ja hän saa keskittyä aidosti ihmisen kohtaamiseen.

Miten onnistua chatbot-projektissa? - Katso webinaaritallenne

07.11.2019 | Elina Pennanen

Provadin tekoälytiimissä suunnittelijana työskentelevä Aki Lindberg ja giosgin markkinointipäälli...

Lue lisää

Asiakaspalvelua voi parantaa ja tehostaa tekoälyllä merkittävästi

04.11.2019 | Elina Pennanen

Onko teillä haasteita asiakaspalvelussa, kuten lukuisten järjestelmien yhtäaikainen käyttö tai pi...

Lue lisää

Miten onnistua chatbot-projektissa? - Tule mukaan webinaariin

10.10.2019 | Provad

Mitä chatbotin hankkiminen vaatii? Mitä se kustantaa? Järjestämme kumppanimme giosgin kanssa webi...

Lue lisää

Lotta tekee yhdellä napinpainalluksella saman työn, johon minulta kului aiemmin 2-3 minuuttia.


Katso lisää videoita robotiikan mahdollisuuksista asiakaspalvelussa

Myyntijohtajamme Ari Matula kertoo, miten robotiikalla voidaan helpottaa sähköpostien käsittelyä.

Voit myös katsoa, miten virtuaalinen asiakaspalvelija Lotta sai alkunsa. Hänelle kasvonsa ja nimensä on lainannut yhteistyökumppanimme, aitajuoksija Lotta Harala.

Kaikki robotiikkaan liittyvät blogimme ja videomme löydät täältä.

Lotta auttaa Moment Groupin ammattilaisia: "Vanhaan ei enää palata"

Virtuaalinen asiakaspalvelija Lotta auttaa myös ainutkertaisia ja unohtumattomia asiakaskokemuksia rakentavan Moment Groupin ammattilaisia. Lotta on tuonut mukanaan paitsi säästöjä, myös lisännyt työn mielekkyyttä.

Contact Center -palveluitaan yli 400 asiakkaalleen tarjoavan Moment Groupin asiakaspalvelijat ovat ottaneet ilolla vastaan Lotan tarjoaman avun usein toistuvissa, joskus yksitoikkoisilta tuntuvissa tehtävissä. Yritys hyödyntää Lotan palveluita tällä hetkellä useammassa asiakascasessa.

- Lotta on ihan loistava! Lotta tekee yhdellä napinpainalluksella saman työn, johon minulta kului aiemmin 2-3 minuuttia. Kun näitä toistuvia työtehtäviä tulee päivän aikana kymmenittäin, jää minulle nyt pari tuntia päivässä lisää aikaa tehdä jotain muuta eli ajansäästökin on valtava, Moment Maker Anne Rauhanoksa iloitsee.

Lue koko juttu siitä, miten Moment Group hyödyntää virtuaalista asiakaspalvelijaa Lottaa.

Katso myös muut referenssimme:

KATSO REFERENSSEJÄMME