PROVAD

Ihmisen arvoista asiakaspalvelua

Provad - Ihmisen arvoista asiakaspalvelua

Hyvä asiakaspalvelu syntyy teknologian ja tunteen liitosta. Asiakaspalvelussa on kyse ihmisten välisestä kohtaamisesta, siinä on aina mukana tunne. Kun teknologia hoitaa rutiinit ja seuraa asiakasta eri kanavissa, asiakaspalvelija - eli ihminen - voi keskittyä asiakkaaseen, eli toiseen ihmiseen ja hänen tunteisiinsa.

Provad on asiakaspalvelun suunnannäyttäjä

Autamme yrityksiä ja sen työntekijöitä tarjoamaan ihmisen arvoista asiakaspalvelua. Asiakaspalvelijan avuksi tuotamme robotiikkaan ja koneoppimiseen perustuvia työkaluja, jotka vapauttavat aikaa ja mahdollistavat henkilökohtaisen palvelun kaikissa kohtaamisissa, ajasta, paikasta ja kanavasta riippumatta.
Provad on perustettu vuonna 2003 ja se työllistää noin 30 henkilöä. Toimistomme sijaitsevat Espoossa, Tampereella ja Tukholmassa.

Provadilla työskentelee osaavia ja työstään innostuneita ihmisiä. Meillä on avoin ja rento ilmapiiri. Provadilaiset unelmoivat maailmasta, jossa organisaatiot kohtaavat ihmiset ihmisinä ja jossa kanssakäyminen on aina ennakoivaa, sujuvaa ja arvokasta.

Toiminnassamme korostuvat asiakaskeskeisyys, kunnioitus ja rohkeus. Asiakkaat ovat aidosti etusijalla, toimimme asiakkaamme parhaaksi ja näytämme sen niin sanoin kuin teoin. Kunnioitamme asiakkaitamme ja yhteistyökumppaneitamme. Tämä näkyy sitoutumisenamme projektien hoitamiseen sovitusti ja ajallaan.

Provad_Tre_2017_053

Tampereen-toimipisteessämme työskentelee muun muassa service desk, koodareita, palvelumuotoilijoita,
palvelupäälliköitä ja rpa-kehittäjiä.

Yhteiskuva_Espoo

Espoon-toimipisteessämme työskentelee muun muassa hallinnon, myynnin, markkinoinnin ja tuotespesialisteja.

Provadin tarina alkoi vuonna 2003

Olemme kehittäneet asiakkaidemme asiakaspalvelua vuodesta 2003 lähtien. Ensimmäiset seitsemän vuotta Provad toimi maailman johtavan puhelin- ja call center -järjestelmien tukkumyyjänä.

Vuonna 2010 jouduimme pakkotilanteeseen. Päämiehemme ilmoitti irtisanovansa tukkumyyntisopimuksemme jolloin edessä oli valinta: meidän täytyi joko muuttua tai lopettaa toimintamme. Olimme selkä seinää vasten ja saimme kuusi kuukautta aikaa miettiä, mitä teemme.

Olimme siihen mennessä kehittyneet alan huippuosaajiksi yli sadan asiakaspalvelun kehityshankkeen myötä. Muotoutui ajatus, voisiko asiat tehdä vielä paremmin. Maailma oli muuttunut voimakkaasti seitsemässä vuodessa: asiakaspalvelu oli kehittynyt aidosti monikanavaiseksi eikä pelkkä puhelin enää riittänyt.

Tiesimme kokemuksesta, että monikanavaisuuden myötä yrityksiin muodostuu erilaisia pullonkauloja ja siiloja. Nämä uudet haasteet heikentävät väistämättä yrityksen toiminnan tehokkuutta. Vielä isompi ongelma oli se, että yrityksen siiloutuminen ja palvelun pullonkaulat näkyvät asiakkaalle heikompana palveluna. Meillä oli ajatus siitä, miten voisimme tuottaa asiakkaillemme lisäarvoa itse tuotetuilla ratkaisuilla. Hyödyntäisimme kokemuksemme kautta kertyneitä parhaita käytäntöjä.

Idean toteuttaminen vaatisi täydellistä muutosta. Päätimme kokeilla tätä uutta mallia. Ajatus oli hyvä, mutta onnistumisesta ei ollut mitään takeita.

Uusi aika

Uusi toimintamalli on ollut menestyksekäs. Asiakkaamme ovat saaneet merkittäviä hyötyjä ratkaisuistamme: asiakaspalvelun laatu on parantunut, toiminta on tehokkaampaa ja myynti on kasvanut.

Alle viidessä vuodessa Provad on jo miltei tuplannut liikevaihtonsa vuoden 2010 aallonpohjasta. Vuonna 2017 liikevaihtomme nousi 3,8 miljoonaan euroon, kannattavuuden ollessa hyvä. Henkilöstömme on kasvanut nopeasti. Tällä hetkellä meitä on noin 30.

Nimen tarina

Alunperin Provad tarkoitti ammattimaista (”Pro”) tukkumyyjää (VAD eli ”value-added-distributor”). Toimintamallin muututtua vuonna 2010 ProVAD-nimi ei tarkoittanut enää samaa, ja lopulta muutimme kirjoitusasun muotoon ”Provad”.

Nykyään nimemme sopii hyvin ruotsin sanaan “provad” (kokeiltu) ja vastaavaan englannin kielen sanaan “proven” (todistettu, hyväksi havaittu, todeksi näytetty). Tämä sopii ratkaisihimme, jotka ovat toimiviksi todistettuja. Myös englanninkielen “provide” sana sopii toimintaamme: tuottaa, tarjota, toimittaa. Meille on tärkeää, että asiakkaamme saavat ratkaisuistamme hakemansa lisäarvon.

Menestyjat_2017_rgb_FI Menestyja_Merkki_2016_200px_RGB_finProvad-kauppalehti-menestyj├ñ-merkki-2015Menestyj

 

Kasvajat_Merkki_2017_200px_rgb_FIKasvaja_Merkki_2016_200px_RGB_fin

SV_ProVAD_Oy_FI_373323